MODUŁ 0 - Przygotowanie do startu! 3... 2... 1...
MODUŁ 1 – Czy WordPress jest w ogóle dla mnie?
MODUŁ 2 - MYŚLENIE, czyli szykujemy się do starcia! ;)
MODUŁ 3 – Ogarniamy DZIAŁKĘ i tabliczkę z adresem
MODUŁ 4 – Działka jest. Czas na DOM, drzewo i…
MODUŁ 5 – Dodajemy TREŚCI, czyli niech wreszcie coś zacznie się dziać
MODUŁ 6 - BACKUPUJEMY, ZANIM ZEZPSUJEMY ;)
MODUŁ 7 - MOTYWY, CZYLI PEŁEN MAKE-UP DLA STRONY
MODUŁ 8 - WTYCZKI, CZYLI CO JESZCZE MOŻEMY ODPICOWAĆ
MODUŁ 9 – MY SIĘ WŁAMU NIE BOIMY! CZYLI ZABEZPIECZAMY CHATĘ
MODUŁ 10 – ZAMIATAMY PRZED SAMĄ METĄ IIII…. ŚWIĘTUJEMY FINISZ!
MODUŁ 11 – HOUSTON! MAMY PROBLEM! ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Z WORDPRESSEM

2.2. Jakie zakładki (=podstrony) znajdą się na Twojej stronie?

jak wybrac temat na blog

A jakie mogą się znaleźć? – możesz odbić piłeczkę 😉

I ja odpowiem – a jakie tam sobie chcesz 😀

Kiedy łazimy po stronach – często w ogóle nie zwracamy uwagi na to, jakiego rodzaju informacje tam . Zauważamy najwyżej, gdy czegoś brakuje (np. szukamy w jakimś sklepie kosztów dostawy i nie możemy nigdzie wyniuchać).

To jak w życiu – bardziej zauważamy, jak nam kosiarka utnie palca i jednego brakuje, niż zachwycamy się codziennie, że póki co wszystkie są na swoim miejscu. Co nie? 🙂

Dlatego teraz jest moment, żeby się przelecieć z czystym sumieniem przez pół internetu i popatrzeć wnikliwie na strony internetowe – i te, które uwielbiamy, i te, na których załatwiamy cokolwiek jak za karę.

A potem spisać co chcemy koniecznie mieć na stronie od razu, a co ewentualnie potem – tu między innymi wszystkie rzeczy dotyczące sklepu, bo sklep to w ogóle śpiewka przyszłości, póki co 🙂 Na razie budujemy podwaliny, czyli stronę samą w sobie – z wizytówką na głównej, z blogiem, jeśli komuś trzeba, porftolio i… no właśnie, czego jeszcze potrzebujesz?

Ja mogę podrzucić kilka pomysłów na podstrony/sekcje, które możesz chcieć mieć oprócz strony głównej, a Ty po prostu przepisz sobie do notatek te, które oczyma wyobraźni widzisz u siebie 🙂

➡️ BLOG

➡️ O MNIE/O NAS

➡️ O MARCE / MISJA / WIZJA (bo może chcesz zamiast/oprócz siebie przedstawić misję/wizję, która stoi za Twoją marką)

➡️ O JANIE KOWALSKIM / O MARII NOWAK / O… (jeśli masz większą ekipę i o każdym chcesz napisać parę słów, na przykład jeśli masz małe studio jogi i chcesz przedstawić w czym się specjalizuje każdy z instruktorów :))

➡️ OFERTA/USŁUGI

➡️ WSPÓŁPRACA (bo może jesteś blogerką, która będzie oferować markom współpracę)

➡️ DLA FIRM (może się przydać, jeśli sprzedajesz towar albo świadczysz usługi klientom detalicznym, ale masz też możliwość stworzenia oferty dla firm)

➡️ PROGRAM PARTNERSKI/LOJALNOŚCIOWY (jeśli chcesz oferować jakieś bonusy za polecenia)

➡️ FAQ (strona z najczęściej zadawanymi pytaniami)

➡️ PORTFOLIO/GALERIA PRAC (czyli bardziej wizualnie, mało tekstu w charaktrze opsiu)

➡️ ZAMÓWIENIA INDYWIDUALNE (możesz tu opisać ich zasady, jeśli takie realizujesz)

➡️ WARSZTATY/KURSY/WYDARZENIA (może się przydać do anonsowania wszystkich Twoich zbliżających się warsztatów lub wydarzeń :))

➡️ KONSULTACJE (może oferujesz :))

➡️ FREEBIES (czyli darmowe dobra, które czasem udostępniają bloggerzy :))

➡️ PODCAST (bo a nuż prowadzisz :D)

➡️ OPINIE/REKOMENDACJE (podstrona z opiniami Klientów)

➡️ W MEDIACH / MEDIA (zebrane wzmianki z prasy czy TV ;))

➡️ KONTAKT (informacje kontaktowe)

➡️ POLITYKA PRYWATNOŚCI

➡️ LOKALIZACJA/DOJAZD (jeśli masz na przykład sklep z kilkoma stacjonarnymi lokalizacjami chcesz każdą opisać jakoś osobno, a uważasz, że w Kontakcie zajęłoby to za dużo miejsca)

Oczywiście to nie jest tak, że strona każdej z Was musi mieć każdą z tych zakładek – to by było wręcz dość kuriozalne 🙂

Wybieraj zawsze tylko to, co jest potrzebne – nie ma co mnożyć bytów, żeby tylko lepiej wyglądało 🙂 Z drugiej strony – nie wahaj się dopisać do listy czegoś, o czym wiesz, że będzie Twojej stronie użyteczne, nawet jeśli nie jest typowe 🙂

❓ Dobra, zrobione, i co dalej?

Dalej to już tylko tworzenie treści! Ihhaaaa! 🦄 😄

Otwórz na kompie Notatnik i napisz to, co ma się znaleźć na tych stronach. Po prostu tekst.

Co ma być na stronie kontaktowej – tylko e-mail i numer telefonu, czy może też numer konta do wpłat (za cokolwiek tam ludzie Ci płacą, jeśli płacą), linki do mediów społecznościowych albo mapka? A może adresy punktów stacjonarnych, jeśli prowadzisz?

Co ma być na stronie z ofertą – wymienienie usług i cena, typu “leczenie kanałowe – 250 zł”, czy może opisy poszczególnych usług też? Abo odpowiedzi na najczęstsze wątpliwości pacjentów? Jeśli opisy – napisz je już teraz 🙂 Jeśli cennik – zbierz go w kupę teraz 🙂 Miej wszystko przygotowane do dalszej akcji 🙂

I tak dalej, z każdą podstroną, którą chcesz mieć na swojej stronie 🙂

Jeśli planujesz mieć bloga – stwórz przynajmniej 4-6 notek blogowych. To będzie przy okazji naprawdę dużym ułatwieniem przy opracowywaniu wyglądu bloga, bo trudno Ci będzie zobaczyć, czy notki na blogu układają się i wyglądają dobrze, jeśli nie będziesz mieć tam żadnego tekstu 🙂

Dodatkowo oprócz pełnych notek, przygotuj sobie tytuły/pomysły dla kolejnych 50. To może brzmieć szokująco, bo O matko, 50 notek? Ale jest taka prawidłowość, że jeśli ktoś od kopa nie jest w stanie wymyślić 20 tematów dla wpisów na swojego bloga i kolejnych 30 po krótkim namyśle, to jest duża szansa, że bloga postawi, ale porzuci. Bo zwyczajnie wypstryka się z pomysłów, a z biegiem czasu niekoniecznie weny przybywa – nieraz wręcz przeciwnie. Wtedy dobrze mieć pod ręką takie repozytorium tematów do obskoczenia, a 50 pomysłów zapewnia materiał na blog na rok do przodu, przy założeniu, że będziemy pisać jeden wpis tygodniowo (a przy blogu – regularność jest kluczem!)

I tak, oczywiście wiem, że trudno to wszystko napisać w jeden dzień 🙈😁😅

Ale warto spiąć poślady i zrobić to jak najszybciej – najlepiej, żeby mieć to z głowy najpóźniej chwilę po zainstalowaniu WordPressa, czyli naaa…. popopopojutrze 😀 (tak zgodnie z planem, bo przecież możesz pracować swoim własnym tempem 🙂

Damy radę? :)))


Zakładki na stronie WWW – dział pytań i odpowiedzi 😉

W poprzedniej edycji kursu, w grupie na FB, w komentarzach padły ciekawe pytania, które myślę, że i teraz w niejednej głowie mogą się pojawiać. Dlatego podrzucam je, razem z odpowiedziami:

Pytanie Eli:

Mam pytanie: czy od razu planować wszystkie podstrony? Np. jeśli na dzień dzisiejszy nie chcemy jeszcze sklepu, to czy go już uwzględniać jako podstronę i dać info, że będzie czynny np. za miesiąc, czy nie dawać póki nie będzie działał?

Pod tym pytaniem podpisała się jeszcze Karolina, dodając: Też mnie to zawsze męczy. Niby w wielu miejscach każą się chwalić i podawać, że coś będzie działało w konkretnej dacie, a z praktyki nigdy mi tak nie wychodzi, a czasem kompletnie zmieniam zdanie (nazywam to dynamicznym przydzielaniem decyzji), więc wolę dawać znać, jak coś już jest całkiem gotowe.

🦄 Moja wtedysiejsza odpowiedź w grupie:

W planach sobie planuj wszystkie podstrony, jakie docelowo chcesz mieć (i to na bank będzie Ci też długo jeszcze ewoluować), ale na stronę dawaj tylko te, które masz gotowe – takie jest moje zdanie. Trochę głupio wygląda, jak łazisz u kogoś po stronie, a tam sklep – w przygotowaniu. Formularz kontaktowy – w budowie. Blog – będzie niebawem 😉

Czyli na papierze niech sobie będzie wszystko, niech już sobie mózg w podświadomości mieli to wszystko, układa i wymyśla, jak ma puste przebiegi, ale online niech się pojawia po kolei tylko gotowe 🙂

Teraz dodałabym jeszcze, dla pełniejszego obrazu:

Jeśli powstanie sklepu, bloga czy zakładki z portfolio to nie jest jakiś odległy pomysł na bliżej nieokreślone kiedyś, ale bardzo sprecyzowany plan, a prace nad nim są już zaawansowane, to znaczy ten blog/sklep/portfolio już praktycznie jest, choć światu niepokazane, są już notki/obrazki/produkty, w sumie wszystko jest, ale trzeba jeszcze trzeba drobiazgi dopieścić, przetestować, przygotować newsletter o starcie – wtedy jak najbardziej, możesz pokazać już zakładkę Blog/Sklep/Portfolio z datą, kiedy ruszy, może z formularzem zapisu na newsletter, w którym obwieścisz start, może z odesłaniem na Insta, gdzie będziesz organizować z tego tytułu jakąś zabawę, albo na FB, gdzie będzie biba na lajwie 😉

Ważne tylko, żeby ten blog/sklep/portfolio wtedy faktycznie się pojawiły, żeby nie zwodzić czytelników 🙂

Czyli z mojego doświadczenia – data startu musi być poparta bardzo konkretnymi przygotowaniami, a nie tylko srogim postanowieniem, że tak, zepnę tyłek, na bank się uda, jak już powiem światu, to muszę! Bo postanowienia postanowieniami, a życie sobie 😉

W planach to ta platforma kursowa też miała stanąć dwa lata wcześniej, niż stanęła (na szczęście nie podawałam dat! 😂)

Masz pytanie?

Wskakuj do lekcji w grupie na FB i pytaj śmiało.

Możesz też zadać pytanie pod odpowiednią lekcją na Instagramie albo w sesji pytań i odpowiedzi, które tam cyklicznie organizuję w relacjach 🙂

Potrzebujesz burzy mózgów?

Świetnie się składa! Jeśli czujesz, że nie dobijesz sama do tych 50 pomysłów na notki blogowe, wskakuj do grupy – mamy tam specjalny wątek, w którym burza mózgów dzieje się taka, że w sąsiednich miastach już przeparkowują auta z dala od drzew, a z podwórek uprzątają luźne przedmioty 😉

Wymyślimy razem tyle tematów, że przez dekadę nie obrobisz! 😉

burza mozgow wpisy blog wordpress
Kawa dla WordPressa

Ten kurs jest i zawsze będzie dla Was DARMOWY,
bo wierzę wiem, że warto sobie pomagać ❤

Totalnie nie musisz za nic płacić, ale jeśli masz chęć, możesz postawić mi kawę
Wypiję ją za sukces Twojej strony!

Masz pytanie do tej lekcji? Kliknij tutaj, aby je zadać :)

Napisz pytanie lub komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top