MODUŁ 0 - Przygotowanie do startu! 3... 2... 1...
MODUŁ 1 – Czy WordPress jest w ogóle dla mnie?
MODUŁ 2 - MYŚLENIE, czyli szykujemy się do starcia! ;)
MODUŁ 3 – Ogarniamy DZIAŁKĘ i tabliczkę z adresem

3.5. Jak wykupić hosting? Instrukcja krok po kroku

Pokazuję to na przykładzie Smarthosta, bo nie dam rady pokazać na absolutnie każdym hostingu na świecie, wiadomo 🙂 Ale we wszystkich firmach będzie to działało mniej więcej tak samo 🙂

⭐️ Krok 1. Wybór rodzaju serwera

Wejdź na stronę Smarthosta jedną z dwóch dróg:

a potem w górnym menu wybierz Hosting -> Pakiety hostingowe premium SSD lub Pakiety hostingowe nvme-litespeed.

Więcej o tym, jaki wybrać pakiet, pisałam w lekcji 3.3, dlatego jeśli potrzebujesz sobie przypomnieć, wróć sobie do niej 🙂

W skrócie – premium SSD będzie super i zupełnie wystarczający, NVME-Litespeed może być trochę szybszy, ale za to – jeśli Twoja strona się rozrośnie – będzie ciut droższy. Wybierz po prostu to, na co możesz sobie pozwolić – i tak się nie zawiedziesz 🙂

Jak wykupić hosting dla WordPressa - wybór odpowiedniego rodzaju hostingu

⭐️ Krok 2. Wybór odpowiedniej wielkości pakietu hostingu

Wśród pakietów wybierz ten odpowiedni dla siebie – ja proponuję ten najmniejszy (“Hostingi jej nienawidzą!”), ale zerknij, czy na pewno wystarczy Ci do zrobienia tej liczby stron, którą planujesz :))

Potem kliknij Zamów i testuj przez 14 dni.

Jak wykupić hosting dla WordPressa - wybór odpowiedniego pakietu

⭐️ Krok 3. Utworzenie konta Klienta na hostingu

Po kliknięciu w Zamów i testuj przez 14 dni zostaniesz przeniesiona na stronę, na której trzeba utworzyć sobie konto użytkownika:

Jak wykupić hosting dla WordPressa - login i domena robocza

Pierwsza rzecz do wpisania to LOGIN. Nie ma wielkiego znaczenia, co tam będzie – to widzisz tylko Ty, nie czytelnicy Twojej strony, i to nie musi mieć związku z nazwą Twojej późniejszej strony. Nawet lepiej, żeby nie miało 🙂 (dla bezpieczności, aby nikt nie zgadł :))

Może być durne, może być mądre, obojętne 🙂

To, co wpiszesz w login, będzie częścią domeny roboczej, którą każdy otrzymuje od Smarthosta w prezencie. Zobaczysz później, że ta domena bardzo się przydaje do różnych prac na brudno, ale nie widzą jej Twoi czytelnicy, więc znów – nie ma dużego znaczenia, jaka ona będzie 🙂

TO NIE JEST DOMENA, POD KTÓRĄ BĘDZIE POTEM TWOJA STRONA – piszę to wielkimi literami, bo w poprzedniej edycji kursu budziło to najwięcej wątpliwości 🙂 Docelową domenę, czyli adres strony, wybierzesz sobie sama i będzie ładna, gładka i do chwalenia się 🙂

Ta widoczna jako “podgląd domeny” to tylko taka robocza, zapasowa, z której możesz potem korzystać (na przykład tworząc sobie nową wersję swojej strony na boku), ale nie musisz 🙂 

Ja czasem korzystam robiąc strony na brudno 😉

HASŁO – ustaw najtrudniejsze jakie Ci przychodzi do głowy. Dobrym pomysłem jest kliknięcie szarego przycisku Generuj hasło i skorzystanie z tego mocnego, wygenerowanego hasła. Zapisz je sobie też gdzieś na boku w jakimś zmyślnym kapowniczku (albo menadżerze haseł typu LastPass, jeśli używasz), żeby ni zaprzepaścić 🙂

Wprawdzie w podpowiedzi jest nakreślone, że hasło wystarczy, aby miało 6 znaków, ale to moim zdaniem za mało.

To jest BARDZO ważne hasło, bo pozwala na logowanie do panelu Klienta, z którego można się bez podawania dalszych haseł zalogować do zarządzania hostingiem i samą stroną, wiec ogólnie jak ktoś będzie znał to jedno hasło, może zrobić kuku całej stronie, poczcie i wszystkiemu na hostingu. Więc moim zdaniem nie ma tu co oszczędzać w środkach i lepiej pocisnąć czymś długaśnym i mocarnym 🙂

A gdy już hasło ustalisz niezgadywane, na koniec nakliknij Kolejny krok.

⭐️ Krok 4. Dane osobowe posiadacza hostingu

W kolejnym kroku znajdziesz się na stronie z podsumowaniem kwot. Rabat powinien być elegancko sam z siebie naliczony w postaci kwoty bazowej przekreślonej i zniżkowej podanej poniżej 🙂

Tutaj ceny podawane są z VAT, stąd ta bazowa cena w wysokości 121,77 zł – to dokładnie 99 zł plus 23% VATu 🙂 (tego, co to go rząd w 2011 roku podniósł na 3 lata, tylko widać jakoś wolno czas im leci ;))

Jak wykupić hosting dla WordPressa - naliczanie zniżki na hosting

Na tym samym ekranie nieco niżej podaj wszystkie swoje dane: wklep e-mail (nie pomyl się 🙂), wybierz czy chcesz fakturę na firmę czy prywatnie i uzupełnij personalia albo dane firmy 🙂

Jak wykupić hosting dla WordPressa - dane użytkownika

Zaznacz niezbędne zgody (i zbędne też, jeśli chcesz ;)) i kliknij Następny krok.

To Następny krok to generalnie taki trochę zwodniczy przycisk, bo brzmi, jakby coś jeszcze było potem do wypełnienia, ale nie – za pomocą tego przycisku złożymy już zamówienie na hosting 🙂 (dawniej ten przycisk nazywał się bardziej odpowiednio do działania :))

⭐️ Krok 5. Gotowe – hosting jest do Twojej dyspozycji 🙂

Zgodnie z zapowiedzią, trafisz na ekran potwierdzenia zamówienia 🙂 (a nie mówiłam? 😀)

Za hosting nie musisz płacić od razu – przez 14 dni możesz sobie poużywać, a potem opłacić albo zrezygnować, jeśli uznasz, że cały ten WordPress to nie dla Ciebie 🙂

A jeśli już teraz masz pewność, że wchodzisz w temat, możesz sobie od razu opłacić przez PayPal albo przez Przelewy24 za pomocą przycisków na dole 🙂

Ale nie musisz. Te dwa tygodnie na testy ma każdy 🙂

W międzyczasie na e-mail powinny przyjść dwie wiadomości
a) Potwierdzenie utworzenia użytkownika na smarthost.pl oraz
b) Witamy na serwerze smarthost.pl

NIE WYRZUCAJ ICH! Będą Ci nieraz potrzebne 🙂

Jak wykupić hosting dla WordPressa - przydane miejsca na stronie hostingu

Tu przy okazji wspomnę od razu o dwóch miejscach na stronie Smarthosta, które wielokrotnie Ci się przydadzą 🙂

1. Panel abonenta – to tędy dostaniesz się do swojego panelu Klienta, a z niego, prostą drogą, do panelu zarządzania hostingiem. Wszystko z detalami pokażę Ci w kolejnych lekcjach 🙂

2. Support czyli wsparcie na czacie – świetna rzecz, z której sama korzystam w razie potrzeby. Jeśli tylko masz jakiś problem z hostingiem (nie możesz się zalogować, strona się nie ładuje, choć powinna, nie możesz sobie poradzić z przywróceniem kopii zapasowej czy cokolwiek tam podobnego się wydarzy, choć dzieje się rzadko :)), tu na czacie możesz poprosić o pomoc. Oprócz tego działa oczywiście pomoc telefoniczna i mailowa, ale czat jest dla mnie zawsze najwygodniejszy, bo mogę pokazać zrzuty ekranu (przez telefon nie), a pomoc dostaję w czasie rzeczywistym i nie trzeba klepać wielkiego maila 😉


I tyle, gotowe! Właśnie weszliśmy w posiadanie miejsca, na którym lada moment postawimy stronę 🙂

Przewiń do góry